Dieta dla osób z grup± krwi A

Przepisy kulinarne
 szukaj
Twoja Reklama
Wasze przepisy
Dodaj przepis
Przyprawy
Owoce morza
Składniki żywieniowe
Witaminy i minerały
Diety
Słownik pojęć
Savoir Vivre
Kontakt
 polecane
Samsung

Panasonic

Lg

Sony

TvOled

Philips

Toshiba

TvUltrahd

OledTv
Diety Dieta dla osób z grup± krwi A  

Dieta dla osób z grup± krwi A


Dieta dla osób z grup± krwi A
2,5 kg w ci±gu 2 tygodni Autor tej diety, amerykański lekarz Peter Adamo, twierdzi, że zapotrzebowanie na składniki odżywcze i forma aktywno¶ci fizycznej zależ± od naszej grupy krwi i wraz z ni± s± zakodowane w genach. Dla osób z grup± krwi A dobre jest to, co z ro¶lin. Zalecane s± więc przede wszystkim dania wegeteriańskie oraz potrawy w mało przetworzonej formie, np. ¶wieże warzywa i owoce. Po zastosowaniu diety bezmięsnej osoby z grup± krwi A maj± szansę na szybk± utratę wagi, ponieważ wyeliminuj± ze swojego jadłospisu toksyczne dla nich produkty.
Zasady diety:
Jadasz od 3 do 5 posiłków dziennie, skomponowanych z produktów przypisanych osobom z grup± krwi A. Tę dietę może stosować każdy, bo zapewnia ona niezbędne składniki odżywcze, jak również zaleca aktywno¶ć fizyczn±.
Tyciu sprzyja:
mięso, nabiał, pszenica
Chudnięciu sprzyja:
ananas, oleje ro¶linne, produkty sojowe, warzywa
Produkty wskazane
- ryby: dorsz, karp, łoso¶, makrela, okoń - jaja i nabiał: mleko i ser sojowy - tłuszcze: oliwa z oliwek, olej lniany - orzechy i pestki: orzeszki ziemne, pestki dyni - zboża i pieczywo: gryka, kasza, chleb z m±ki sojowej, pieczywo ryżowe, m±ka żytnia - warzywa i owoce: botwinka, brokuły, cebula, chrzan, cykoria, czosnek, dynia, groch, kalarepa, marchew, ogórek, pietruszka, por, rzepa, sałata, seler, soja, szpinak, ananas, borówki amerykańskie, cytryna, czarne jagody, figi, grejpfrut, jeżyny, morela, ¶liwki, wi¶nie - napoje: soki z wymienionych wyżej owoców, wino, herbata zielona, kawa bezkofeinowa - przyprawy: imbir, sos sojowy
Produkty niewskazane
- mięso: baranina, cielęcina, mięso gęsi, królika, wieprzowina, wołowina - ryby: fl±dra, halibut, łoso¶ wędzony, morszczuk, sola, sum, ¶ledzie, tuńczyk, węgorz - jaja i nabiał: mleko krowie i jego przetwory - tłuszcze: olej kukurydziany, z orzeszków ziemnych i sezamowych - orzechy: pistacjowe - zboża i pieczywo: pszenica, grzanki, bułki z otrębami pszennymi, chleb pełnopszeniczny, wieloziarnisty, wysokobiałkowy, pumpernikiel - warzywa i owoce: bakłażan, kapusta, fasola, oliwki czarne, pieczarki, papryka, pomidory, ziemniaki, banany, mandarynki, mango, melon, rabarbar - napoje: sok pomarańczowy i pomidorowy, coca-cola, czarna herbata - przyprawy: ocet, pieprz, żelatyna, keczup, majonez, marynaty
PRZYKŁADOWY JADŁOSPIS

¦NIADANIE:
- 4 łyżki płatków kukurydzianych z mlekiem sojowym i 1 łyżk± owoców (czarne jagody, borówki), - herbata owocowa
OBIAD:
- sałatka z sałaty, cebuli czerwonej, selera, ogórka, sera feta, ¶wieżej mięty, odrobiny sosu sojowego i soku z cytryny. - 1 kromka chrupkiego pieczywa, - zielona herbata
PODWIECZOREK:
- 2 wafle ryżowe posmarowane cienko miodem
KOLACJA:
- 150-200 g pieczonej ryby, - kromka chleba z żytniej m±ki