Dieta dla osób z grupą krwi A

Przepisy kulinarne
 szukaj
Twoja Reklama
Wasze przepisy
Dodaj przepis
Przyprawy
Owoce morza
Składniki żywieniowe
Witaminy i minerały
Diety
Słownik pojęć
Savoir Vivre
Kontakt
 polecane
Karma dla psa
Karma dla psa dla psów pieska
Karma dla kota
Karma dla kota kotka kotów karmy
Sklep zoologiczny
internetowy sklep zoologiczny
Żwirek dla kota
Najlepszy żwirek dla kota
Diety Dieta dla osób z grupą krwi A  

Dieta dla osób z grupą krwi A



Dieta dla osób z grupą krwi A
2,5 kg w ciągu 2 tygodni Autor tej diety, amerykański lekarz Peter Adamo, twierdzi, że zapotrzebowanie na składniki odżywcze i forma aktywności fizycznej zależą od naszej grupy krwi i wraz z nią są zakodowane w genach. Dla osób z grupą krwi A dobre jest to, co z roślin. Zalecane są więc przede wszystkim dania wegeteriańskie oraz potrawy w mało przetworzonej formie, np. świeże warzywa i owoce. Po zastosowaniu diety bezmięsnej osoby z grupą krwi A mają szansę na szybką utratę wagi, ponieważ wyeliminują ze swojego jadłospisu toksyczne dla nich produkty.

Zasady diety:
Jadasz od 3 do 5 posiłków dziennie, skomponowanych z produktów przypisanych osobom z grupą krwi A. Tę dietę może stosować każdy, bo zapewnia ona niezbędne składniki odżywcze, jak również zaleca aktywność fizyczną.

Tyciu sprzyja:
mięso, nabiał, pszenica

Chudnięciu sprzyja:
ananas, oleje roślinne, produkty sojowe, warzywa

Produkty wskazane
- ryby: dorsz, karp, łosoś, makrela, okoń - jaja i nabiał: mleko i ser sojowy - tłuszcze: oliwa z oliwek, olej lniany - orzechy i pestki: orzeszki ziemne, pestki dyni - zboża i pieczywo: gryka, kasza, chleb z mąki sojowej, pieczywo ryżowe, mąka żytnia - warzywa i owoce: botwinka, brokuły, cebula, chrzan, cykoria, czosnek, dynia, groch, kalarepa, marchew, ogórek, pietruszka, por, rzepa, sałata, seler, soja, szpinak, ananas, borówki amerykańskie, cytryna, czarne jagody, figi, grejpfrut, jeżyny, morela, śliwki, wiśnie - napoje: soki z wymienionych wyżej owoców, wino, herbata zielona, kawa bezkofeinowa - przyprawy: imbir, sos sojowy

Produkty niewskazane
- mięso: baranina, cielęcina, mięso gęsi, królika, wieprzowina, wołowina - ryby: flądra, halibut, łosoś wędzony, morszczuk, sola, sum, śledzie, tuńczyk, węgorz - jaja i nabiał: mleko krowie i jego przetwory - tłuszcze: olej kukurydziany, z orzeszków ziemnych i sezamowych - orzechy: pistacjowe - zboża i pieczywo: pszenica, grzanki, bułki z otrębami pszennymi, chleb pełnopszeniczny, wieloziarnisty, wysokobiałkowy, pumpernikiel - warzywa i owoce: bakłażan, kapusta, fasola, oliwki czarne, pieczarki, papryka, pomidory, ziemniaki, banany, mandarynki, mango, melon, rabarbar - napoje: sok pomarańczowy i pomidorowy, coca-cola, czarna herbata - przyprawy: ocet, pieprz, żelatyna, keczup, majonez, marynaty

PRZYKŁADOWY JADŁOSPIS


ŚNIADANIE:
- 4 łyżki płatków kukurydzianych z mlekiem sojowym i 1 łyżką owoców (czarne jagody, borówki), - herbata owocowa

OBIAD:
- sałatka z sałaty, cebuli czerwonej, selera, ogórka, sera feta, świeżej mięty, odrobiny sosu sojowego i soku z cytryny. - 1 kromka chrupkiego pieczywa, - zielona herbata

PODWIECZOREK:
- 2 wafle ryżowe posmarowane cienko miodem

KOLACJA:
- 150-200 g pieczonej ryby, - kromka chleba z żytniej mąki